21 Ocak 2013 Pazartesi

Büyük bir teşekkür borcum var, şimdi borcu üzerimden atma zamanı…



2012'nin Ekim ayında farkında bile olmadan bir şeyler oldu bir anda. İstanbul  Devlet Tiyatroları Küçük Sahne’ye Düğün Şarkısını izlemek için gittiğimde kapıdaki görevliye tiyatro öğrencisi olduğumu ve eğer boş yer olursa oyunu izleyebilme imkanımı sordum, görevli tarafından bilet alabileceğim takdirde oyunu izleyebileceğim söylendi. Param olmadığını ve oyunu izleme isteğimi yineledim, kibarca! geri çevrildim. Bir sonraki hafta aynı oyun için yine Küçük Sahne'nin kapısındaydım bir önceki hafta yaptığım konuşmayı yaptım ve aynı cevapları aldım sonra gişedeki görevliye “bir saniye” der gibi bir hareket yaptım ve yukarı koştum, kendimden emin bir şekilde sanki biletim varmışcasına üst kattaki sahneye girdim, boş bir yere oturdum ve oyunu izledim. Oyun bittiğinde kendi kendime düşünürken “Kaçak olarak DT'de oyuna girdiğim doğrudur. DT ve ŞT resmi olarak tiyatro öğrencilerini biletsiz alana kadar bu aksiyona devam edeceğime and içerim =)” diye bir twit attım. Bu bir girişim değildi, sadece bir karardı aslında önce İstanbul Halk Tiyatrosundan Yıldıray Şahinler’in desteğiyle ilk olarak İstanbul Halk Tiyatrosu küçücük bir twitle bile nelerin olabileceğini gösterdi ve içimdeki ateşi körükledi. Daha sonra Facebook üzerinden #şehirtiyatrolarıyokedilemez ve #istseyirciplatformu sayfalarında Devlet-Şehir Tiyatrolarının ve Özel tiyatroların, tiyatro öğrencilerinin ücretsiz oyun izleyebilmeleri için alternatif çözümler üretmeleri gerektiğini, tiyatronun geleceği için vizyonu geniş oyuncular yetiştirmenin tüm tiyatroların ve tiyatrocuların görevi olması gerektiğini yazdım. Olumlu ve olumsuz bir çok dönüş aldım ama sanırım en büyük destek gazeteci Nihan Bora’dan geldi. Nihan bu talebimi-zi desteklediğini köşesinde yazdı ve daha çok tiyatroya ulaşmamızı sağladı. Aradan dört ay geçti ve birçok tiyatro-topluluk tiyatro öğrencilerinin oyunları ücretsiz izleyebilmeleri için çözümler üretti.

İstanbul Halk Tiyatrosu 
http://www.istanbulhalktiyatrosu.com/
Tiyatro Kılçık
http://tiyatrokilcik.com/
DestAr-Tiyatro (Cerb özel gösterim) http://www.destartiyatro.com/turkce/
DOT (Öksüzler özel gösterim) 
http://www.go-dot.org/

Tüm bu özel tiyatrolara yanımızda oldukları için sonsuz teşekkürler…
Özel tiyatrolar diye özellikle vurgulamak istedim çünkü Devlet ve Şehir Tiyatrolarından hala ses yok, biz hala kapılardan çevrilmeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz Pazar Haldun Taner’in kapısından geri çevrilme hikayemi anlatmama gerek yok sanırım, çünkü ilkinden çok da farklı değil.


0 yorum:

Yorum Gönder

Design by BlogSpotDesign | Ngetik Dot Com